Brno bývá, zejména Pražáky, někdy podceňováno. O čemž svědčí i následující anekdota:

Student pražských práv u zkoušky: …..Ombudsman žije v lese…žije v lese…můžeme ho potkat i u pole, či na paloučku…

Pedagog – Pane kolego, jste už ve druhém ročníku, to že ombudsman sídlí v Brně snad již dokážete vyjádřit sofistikovaněji, ne?

Známý  server Numbeo.com ovšem uvedl, že městem s nejvyšší kvalitou života v Česku je aktuálně Brno! V celosvětovém žebříčku se umístilo na 46. pozici. Prahu předběhlo o dvanáct míst a stojí prý dokonce i před Londýnem, Los Angeles nebo Bruselem.

Ne nadarmo se dlouhodobě říká, že Brno je nejkrásnější město v Brně. Proto v Brně žiji rád a dlouho.

Jako obyvatele Brno-středu mě však trápí jedna věc. Taxikáři v centru. A myslím, že jde o problém, který bude blízký i občanům jiných velkých měst.

In media res: Nechápu proč je povolen vjezd a rychlá jízda taxikářů v pěších zónách v centru. Např. v ulicích v samém srdci Brna – Masarykova, Starobrněnská, Kobližná, Zámečnická a dalších. U všech Zelených radních, kteří dnes spolu-vládnou Brnu, proč je to povoleno?

Jakou kvalitu má procházka  po pěší (!) zóně jinak pěkného města, kde občané a turisté musí neustále uskakovat před sebevědomými taxikáři? Taxikáři brázdícími, ne zrovna pomalu, naším brněnským centrem? Cui bono?

Má magistrát  či jiná veřejná instituce zpracovánu studii, kolik do veřejné kasy přináší fakt, že je povoleno taxikářům jezdit těmito klidovými zónami? Pokud ano, ať ji zveřejní.

Někdo možná namítne – to je pro podporu turismu. Jakou vzpomínku si odnese např. rakouský, ruský či dokonce pražský senior-turista, který musí uskakovat před taxíky?

Může si pak Brno (46. nejpřívětivější město světa) v klidu vychutnat?

Samozřejmě chápu, že do pěší zóny může vjet sanitka spěchající pro pacienta s např. s infarktem či plynaři jedoucí k havárii. Ale hrome, proč taxíky? Je to ve veřejném zájmu? Copak bohatší (či spíše pohodlnější) fyzické osoby nemohou ujít sto či dvě metrů pěšky k nejbližšímu stanovišti Taxislužby ? Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Myslím, že kvůli byznysu pár majitelů taxislužeb trpí a je ohroženo na zdraví (či dokonce životě) mnohem více občanů města Brna a tisíce turistů. Nebo občan či turista si koupí  kebab či pizzu a chce si ji v klidu pěší zóny sníst, avšak požitek mu zkazí taxík.
Hlavně neříkejte páni radní, že si ji má sníst na lavičce, těch je v centru Brna nedostatek, či jsou obsazeny bezdomovci nebo zničeny vandaly.

A věřte, což vím ze své zkušenosti i zkušenosti přátel, brněnští taxikáři přehnanou ohleduplností rozhodně netrpí, mnohdy jedou i 50 až 60 km/hod. po pěší zóně! Vždyť oni to mají povoleno z magistrátu, že?

Na závěr abychom Brno neustále nevymezovali jen vůči Praze…

Víte, proč je v Brně tolik právníků a v Ostravě tolik smogu?

Bo, Ostrava si mohla vybírat jako první…..

Petr Kolman, brněnský právník a pedagog (PF MU)